نوشته شده توسط : مدیر

لوله کشی

لوله کشی فاضلاب ساختمان یک کدام از مهم ترین و فنی ترین تاسیسات ساختمان است . اجرای نکات کلیدی هنگام لوله کشی فاضلاب نیاز به علم , تجربه , ابزار ماهر و مهارت دارااست . نکات متعددی برای نصب لوله های فاضلاب موجود است که در حالتی‌که به توجه اجرا نشود در آتی سبب ساز ساخت خسارات متعددی خواهد شد . درین نصیب به مهم ترین ضوابط لوله کشی فاضلاب میپردازیم :

پوشش لوله های فاضلاب :
نصب لوله های فاضلاب به طور صاف و بدون واسطه برای همت درست سیستم فاضلاب اهمیت متعددی دارااست . در بعضی مواقع این لوله ها از تحت ساختمان عبور میکنندو اگر که لوله ها از ذیل ساختمان عبور کردند بایستی پوشش مطلوب برای آنان تعبیه شود . پوشش مطلوب برای لوله های فاضلاب تحت ساختمان 15 سانتی متر هست .

شیب مطلوب برای نصب لوله های فاضلاب :
انگیزه نصب لوله های فاضلاب سوق‌دهی فاضلاب به چاه فاضلاب یا این که کانال ی فاضلاب شهری هست . سرعت این انتقال می بایست مورد اعتنا لوله کش فاضلاب قرار گیرد . یک کدام از عواملی که گزینش کننده سرعت انتقال فاضلاب به داخل چاه است درصد شیب کارگذاری است . شیب صفر تا پنج درصد برای این عمل مطلوب است . در حالتی که شیب از این میزان کمتر یا این که بیشتر باشد منجر بسیار شدن سرعت انتقال فاضلاب یا این که باقی ماندن فاضلاب در لوله خواهد شد . همینطور اتصالات هم می بایست به طور 45 سکو نصب شوند .

نصب روزنه ی فاضلاب :
روزنه ی بازدید از فاضلاب برای بررسی حالت فاضلاب و چاه فاضلاب اهمیت ویژه ای داراست که در بعضا مواقع بوسیله لوله کش های فاضلاب نادیده گرفته می گردند . همینطور در انتهای لوله ای فاضلاب هم می بایست روزنه ی بازدید قابل قبولی نصب و تعبیه شود

آزمایش و تست سیستم فاضلاب :
از مهم‌ترین روند نصب لوله های فاضلاب مراحله ی انتها میباشد . آزمایش سیستم لوله کشی فاضلاب به‌این صورت انجام می گیرد که دود , آب , یا این که هوای فشرده را به داخل لوله می فرستیم تا از عدم نشتی لوله ای فاضلاب اطمینان حاصل کینم . قبلی از انجام این فعالیت بایستی تمام محل ورود و خروجی های لوله های فاضلاب را سفت کرده و آنگاه با اعتنا نشتی لوله ها را بررسی می‌کنیم . خوب تر است برای اطمینان خاطر بعد از هربار نشت یابی و تعمیر نشتی تست را مجدد تکرار کرد .

لوله بازکنی چاهک ایوان
بالا زدن آب از چاه ایوان ساختمان های سابق اعم از صحنه هایی است که برای اشخاص ابدا خوشایند نیست . بالازدن آب از چاهک ایوان به دلیل گرفتگی لوله های حیاط و گیر کردن شی فرنگی در لوله بالکن چهره می‌دهد . نذاشتن یک توری بر دهانه ی لوله ی فاضلاب منجر گرفتگی آن خواهد شد . این گرفتگی راه و روش عبور آب را سد می نماید . روش های مختلفی برای بازکردن گرفتگی چاه حیاط موجود هست که بسته به شدت گرفتگی عملا سبب بازشدن چاه حیاط خواهد شد . اعم از این روش ها می شود به به کار گیری از محلول های ارگانیک و شیمیایی لوله بازکنی , و در صورت گرفتگی شدید لوله از فنرهای لوله بازکنی برقی اشاره نمود .

رفع گرفتگی چاه حیاط :
برای بازکردن چاه ایوان میتوانید از محلول های اماده ی لوله بازکنی یا این که چنته استعمال نمایید . در اکثری از مورد ها به کار گیری از محلول های ارگانیک هم پاسخگو خواهند بود .

در شرایطی که ترجیح می دهید از محلول های لوله بازکنی ارگانیک به کارگیری نمایید یک استکان جوش شیرین و یک استکان نمک را با یکدیگر ادغام کرده و داخل چاه بریزید . بعد یک کتری آب جوش بر روی آن تخلیه نمائید تا گرفتگی برطرف شود . این فعالیت را اگر‌چه برهه زمانی یکبار انجام دهید .

در صورت گرفتگی های شدید لوله و گیر کردن جسم طاقت فرسا در لوله ی فاضلاب نمی‌توان با این روش ها از شرگرفتگی لوله رهایی یافت .

به کار گیری ی مضاعف و مکرر از محلول های لوله بازکنی منجر پوسیدگی لوله های فاضلاب ایوان خواهد شد و عواقبی دردسر ساز را در پی خواهد داشت . برای بازکردن گرفتگی های شدید لوله , شرکت ها لوله بازکنی با یاری پمپ تراکم هوا یا این که فنر های لوله بازکنی تخت گاز گرفتگی چاه ایوان را برطرف خواهند کرد .

 





:: برچسب‌ها: لوله کشی , لوله کش , انواع لوله ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: